پلاسماجت چیست ؟

۱۹۸ بازديد

پلاسماجت چیست ؟


پلاسماجت

شیوه نادرست زندگی از جمله مصرف سیگار، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آلاینده های محیطی در ایجاد چین و چروک اطراف چشم نقش زیادی دارد. برای از بین بردن این چین و چروک راه های زیادی وجود دارد که یکی بهترین راه ها برای درمان افتادگی و چین و چروک چشم روش پلاسماجت است, که در ادامه  تمام اطلاعات پیرامون این روش زیبایی را در اختیار شما قرار میدهیم ..

پلاسماجت یا پلاسما از سال ۲۰۱۴ ابداع و مورد استفاده قرار گرفت .پلاسماجت راهی کم تهاجم به جای جراحی های تهاجمی در زیبایی این روش ابداعی نو درعلم زیبایی و درمان های جوانسازی است سیستم پلاسماجت، سیستمی بسیار دقیق بوده و حرارت را به بافت های اطراف انتقال نمیدهد و این دقت به معنای کاربرد دقیق در نواحی حساس چون پلک می باشد که ممکن است سایر دستگاه ها چون آراف فرکونسی یا برخی لیزرها مناسب نباشند .در اختیار ما قرار می دهد از طرف دیگر دوره بهبود بعد از آن و ریسک  عوارض کمتر است. به همین دلیل به آن بلفاروپلاستی غیر جراحی یا  Soft eyelid surgery  می گویند مطالعات زیادی نشان داده اند که پلاسماجت اثرات مفیدی بر درمان آکنه – درمان پوست اضافی پلک – و حتی افتادگی پوست و چروک های اطراف دهان  و چشم دارد . پلاسماجتفواید زیادی در درمان زیبایی دارد و به همین دلیل به درمانی محبوب و شایع تبدیل  شده است .

این روش ابداعی جدید در علم زیبایی است این دستگاه از طریق یونیزاسیون ذرات گاز موجود در هوا بین پروب و پوست برای ایجاد پلاسما عمل می کند .در واقع یک قوس الکتریکی ایجاد می شود که موجب تصعید بافت می شود یعنی بافت جامد را به بخار بدل می کند.بنابراین نتایج فوری هستند که به شکل جمع شدن و سفت شدن پوست دیده می شود .و نتایج در این روش بدون تهاجم  همانند جراحی تهاجمی است .این دستگاه در گروه دستگاه های زیبایی در درماتولوژی قرار می گیرد و دارای تاییدیه اروپاست .

پلاسماجت روشی برای از بین بردن افتادگی و پیری پلک است که بدون نیاز به جراحی و برش های ناشی از آن می توان جوانسازی پلک را انجام داد، این خدمت برای افرادی مناسب است که تمایلی به جراحی پلک ندارند و میخواهند بدون نیاز به بی هوشی و جراحی ( به دلیل ترس از بی هوشی) پلک هایی جوان و زیبا داشته باشند.

کاربرد های پلاسماجت چیست ؟

کاربرد های آن در علم زیبایی گسترده است مزیت آن عدم برش بر روی پوست است .

درمان در سرطان سینه و تصفیه خون

برداشتن پیگمانتاسیون های خاص پوست و چروک های اطراف صورت

درمان پلک دوبل فوقانی  یا پف زیر چشم

برداشت تاتو

ضایعات پوستی شامل زگیل و فیبروم و ….

اختلالات رنگدانه ای

بهبود اسکار آکنه و اسکار جراحی

بهبود استریا یا خطوط زایمانی

بهبود خطوط اطراف دهان و چشم

بهبود آکنه فعال

توصیه های پلاسماجت ?

پس از انجام پروسه پلاسماجت بایستی به توصیه پزشکتان عمل کرده و از مواجهه با آفتاب خودداری کنید

در روز درمان نبایستی از لوازم آرایشی استفاده شود

ناحیه بایستی شسته شده و ۳۰ دقیقه با کرم بی حسی بیحس شود

سپس کرم پاک یا شسته شود و پروسه انجام شود.

پروسه درمان بسته به وسعت ناحیه ۱۰ تا ۴۰ دقیقه زمان می برد.

از دستکاری یا کندن کراست یا دلمه ها خودداری نمایید, حداقل تا ۷ روز اول پوسته های کربنی را نکنید .

از استفاده از اسکراب یا شوینده یا لایه بردار حداقل تا یک هفته از درمان یا بهبود کامل زخم ها خودداری نمایید.

در صورتی که ناحیه درمان اطراف چشم یا پلک است بدلیل تورم و خارش ناحیه بلافاصله بعد از عمل بهتر است از رانندگی خودداری نمایید.

چه زمانی نتایج قابل رویت اند؟

بلافاصله پس از اولین مرتبه پلاسماجت نتایج دیده می شوند ولی نتیجه ۳هفته بعد ازانجام پلاسماجت دیده می شود و بهترین نتیجه بعد از ۳ جلسه با فواصل ۶ هفته دیده می شود.

این عمل چگونه انجام میشود ؟

در این روش از تیغ و برش استفاده نمیشود و در واقع پوست یا چربی پلک برداشته نمیشود بلکه با استفاده از پلاسما لایه سطحی پوست تصعید( مستقیما از جامد به گاز تبدیل میشود) میشود و این مساله باعث جمع شدن لایه های زیرین پوست میشود نکته مهم اینجاست که در این روش هیچ گونه برشی بر روی سطح پوست ایجاد نمی شود، بنابراین از بخیه استفاده نمی شود و اسکار به جا نمی گذارد بنابراین فرد همان روز می تواند به کار وفعالیت روزمره باز گردد.این روش بسیار سریع بوده و همانند جراحی نیاز به تزریق بی حسی نیست. بلفاروپلاستی بدون جراحی،تکنیک کاملا جدید و به روز اروپا است که در آن از تیغ یا لیزر برای برش استفاده نمی شود و در واقع برشی داده نمی شود بلکه از پلاسماجت برای انجام  این کار استفاده می شود و همچنین نیازی به بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی (تزریقی) نیست بلکه از کرم بی حسی برای این روش استفاده می شود.

مزایا پلاسماجت چیست ؟

پلاسماجت روش به نسبت سریعی است.

بعد ازعمل به استراحت نیاز نیست و دوره نقاهت ندارد.

مهم ترین نکته در درمان با پلاسماجت این است که طی این عمل هیچ خونریزی اتفاق نمی افتد و پلک از نظر عملکرد بعد از عمل کاملا طبیعی عمل می کند.

درمان با پلاسماجت  روشی غیرتهاجمی بوده و بدون خونریزی و بدون بیهوشی و اسکارمی باشد.

مزیت دیگر درمان با پلاسماجت در این است که هیچ ماده شیمیایی وارد بدن بیمار نمی شود.

ایمن بودن روش درمان با پلاسما جت برای بیمار و اپراتور و قابلیت استفاده در نقاط حساس بدن

 

 پلاسماجت

 

ادامه مطلب 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.