رفع و درمان چین و چروک دور و زیر چشم

۱۷۳ بازديد

رفع و درمان چین و چروک دور و زیر چشم

چشم غالباً اولین قسمتی از بدن است که مردم در هنگام ملاقات به آن توجه می‌کنند. این قسمت از صورت، بیان‌کننده احساسات بوده و اغلب بازتاب ‌دهنده خلق ‌و خو و انتقال احساساتی مانند خوشحالی بوده و نشان‌دهنده حالت خنده است. اولین علامت‌ های پیری در صورت معمولاً چین و چروک‌ ها و خطوط عمیقی هستند که در گوشه ‌های خارجی چشم ظاهر می‌شوند. برخی از زنان زمانی که چین و چروک‌ دور چشم خود را در سنین سی سالگی می‌بینند دچار اضطراب و پریشانی می‌شوند. خبر خوب این است که چروک‌ دور چشم را می‌توان با به کار بردن روش‌ها و فرایندهای زیبایی به حداقل رساند.

 روش‌های مختلف رفع و درمان چروک‌ دور چشم

 

بوتاکس

استفاده از بوتاکس می‌تواند زمان را به عقب بازگرداند و چروک‌های دور چشم شما را برطرف کند. در حالی که اثر بخشی این روش برای رفع خط اخم و چروک‌های دور لب مورد تأیید قرار گرفته است استفاده از آن می‌تواند در رفع چروک ‌های دور لب نیز مؤثر باشد. درمان چروک دور چشم با تزریق بوتاکس با فرمولی بر پایه بوتالینیوم عمل می‌کند و عضلات صورت را بی‌حس کرده و با مسدود کردن مسیر عصب ‌های عضلات باعث می ‌شود که چین و چروک‌ ها باز شوند.

تزریق ژل

تزریق ژل‌هایی مانند رستالین یا ژوویدرم که حاوی اسید هیالورانیک هستند می‌تواند حجم زیر پوست را افزایش داده و قسمت خارجی پوست را لطیف ‌تر و هموارتر کند. اسید هیالورانیک معمولاً در پوست وجود دارد اما با افزایش سن کاهش می‌ یابد. زمانی که سطح اسید هیالورانیک در پوست کاهش می‌یابد، پوست شروع به خشک شدن کرده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد؛ در نتیجه پوست شل شده و چین و چروک‌ها و خطوط روی آن شکل می‌گیرند.

چروک‌ های دور چشم با تزریق‌های سطحی در لایه درم اصلاح می‌شوند بنابراین ناراحتی و تورم ناشی از این تزریق ‌ها کاهش می ‌یابد. بیماران می‌توانند بلافاصله پس از تزریق به فعالیت ‌های روزمره خود بپردازند. اثر تزریق چند ساعت پس از انجام فرایند مشاهده می ‌شود اما پس از چند روز نتایج حاصل از تزریق به طور کامل ملموس می‌شود. اثر تزریق ژل‌ معمولاً بین ۶ تا ۹ ماه باقی مانده و بیماران برای حفظ نتایج باید عمل تزریق را تجدید کنند.

 تزریق چربی

تزریق چربی یک روش مؤثر برای رفع چروک‌ زیر چشم بوده و می‌تواند جوانی را به ظاهر چشم ‌های شما بازگرداند. برای تزریق چربی در وهله اول باید چربی از قسمتی از بدن شما برداشته می‌شود، پزشک حجم صورت را افزایش داده و چین و چروک‌ های عمیق را پر کرده و چروک ‌های دور چشم را صاف می‌کند.

در ابتدا چربی از قسمت‌هایی از بدن مانند ران‌ها، باسن یا شکم برداشته می‌شود. این چربی فراوری شده و دوباره در چین و چروک ‌اطراف چشم تزریق می‌شود. سلول‌های اضافی چربی به دقت در قسمت ‌های لاغر صورت تزریق شده و در نتیجه فرایند طبیعی افزایش سن و پیری متوقف می‌شود.

لیزر درمانی

لیزر درمانی برای برداشتن سلول ‌های لایه خارجی پوست به کار برده می‌شود و باعث می‌شود که سطح پوست لطیف‌ تر شده و پوست صاف شود. یکی از روش ‌های محبوب لیزر درمانی برای درمان چروک ‌های دور چشم لیزر فرکشنال است که یک لیزر غیر ابلیتیو بوده و آسیب کمتری بر پوست ایجاد کرده و طول درمان کوتاهی دارد.

لیزر درمانی برای رفع چروک‌ زیر و دور چشم تأیید شده است. این درمان چروک دور چشم تحت بی حسی موضعی انجام شده و در کمتر از ۳۰ دقیقه به پایان می‌رسد. بیشتر بیماران به ۴ تا ۶ جلسه درمانی با فواصل ۲ تا ۴ هفته‌ ای نیاز دارند تا به نتایج مطلوب دست یابند. برای حفظ اثر درمانی باید لیزر درمانی تکرار شود.

 میکرودرم ابریژن

بیمارانی که تصمیم به درمان چروک‌ دور چشم خود گرفته ‌اند می‌توانند از میکرودرم ابریژن نیز استفاده کنند. میکرودرم ابریژن برای برداشتن خارجی ‌ترین لایه پوست، هموار کردن و لطیف ‌تر کردن پوست به کار برده می ‌شود.

در میکرودرم ابریژن از کریستال‌ های اکسید آلومینیوم برای سایش سلول ‌های لایه خارجی پوست استفاده می‌شود تا چروک‌ های دور چشم برطرف شوند. طول دوره بهبودی پس از انجام این فرایند کوتاه بوده و ناراحتی‌ های حین انجام میکرودرم ابریژن نیز جزئی است. نتایج حاصل از این فرایند را می‌توان با استعمال کرم‌ های موضعی حاوی رتینول پس از انجام درمان و از بین بردن پروک دور چشم بهبود بخشید.

 

علل ایجاد چروک‌ دور چشم

نور آفتاب

اولین دلیل ظاهر شدن علائم پیری از جمله ایجاد چروک‌ های دور چشم در صورت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. همیشه قبل از بیرون رفتن از کرم ‌های ضد آفتاب استفاده کنید حتی اگر فکر می‌کنید مدت زیادی از روز را زیر سقف خواهید بود. مراقبت‌های دقیق پوستی بهترین روش حفاظتی در برابر شکل‌گیری چروک‌های دور چشم است.

 نیمه ‌باز نگه داشتن چشم‌ ها

اثرات نور خورشید می‌تواند پوست ظریف دور چشم را دچار آسیب کند. نور خورشید باعث می‌شود که شما چشم‌ های خود را به حالت نیمه ‌باز نگه دارید و تکرار این حرکت می‌تواند شکل‌گیری چروک زیر و دور چشم را تسریع کند.

خواب‌آلودگی

البته خواب به ‌خودی ‌خود باعث ایجاد چروک اطراف چشم نمی‌شود (و در واقع داشتن خواب کافی یک مؤلفه کلیدی در حفظ سلامت و جوانی پوست است) اما حالتی که شما در هنگام خوابیدن و قرار دادن سر خود روی بالش دارید می‌تواند در ایجاد چروک‌های دور چشم تأثیرگذار باشد. افرادی که به پهلو می‌خوابند ممکن است دچار چین و چروک‌های عمیق‌تری شوند، خوابیدن به پشت از ایجاد فشار بر پوست و شکل‌گیری چین و چروک در هنگام شب جلوگیری می‌کند.

فقدان چربی

با این که همه ما می‌خواهیم که چربی کمتری در بدن داشته باشیم اما کم بودن حجم بافت‌های چربی می‌تواند باعث ایجاد چروک زیر و دور چشم شده و علائم پیری و افزایش سن را نمایان کند. بافت چربی در قسمت ‌های دیگر صورت، پوست را محکم‌ تر نگه داشته و زمانی که چربی‌ها شروع به تحلیل رفتن می‌کنند، چین و چروک ‌ها شکل می‌گیرند.

 

ادامه مطلب

نکات استفاده از کرم های ضد چروک

1-برای استفاده از کرم های پوستی به پزشک متخصص مراجعه کنید. تا متناسب با نیاز شما یک کرم خوب تجویز شود.

2-نحوه ی استفاده از این کرم باید به طور روزانه باشد تا اثر گذاری مناسبی را بر روی چین و چروک های خود مشاهده نمایید.

3-بهتر است با ورود به سنین 3 و 40 پیشگیری های لازم را برای جلوگیری از ایجاد خطوط و چین و چروک ها انجام دهید.

4-معمولا حدود سن 30 سالگی ساخت کلاژن در پوست کند شده و به تدریج متوقف می‌ شود. بنابراین شروع استفاده از کرم‌های محافظتی در حدود این سن پیشنهاد می ‌شود.

5-رادیکال‌های آزاد تولید شده در پوست در نتیجه تابش اشعه آفتاب، به DNA سلول‌های پوست صدمه می ‌رسانند. تماس‌های مکرر و طولانی با نور خورشید سبب پیر شدن تدریجی پوست خواهد شد. بنابریان همیشه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

مطالعه مطلب کامل

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.