راه کارهای رفع موهای سفید داخل مو

۱۶۵ بازديد

راه کارهای رفع موهای سفید داخل مو

 

سفیدی مو در سنین پایین از جمله مشکلات بسیار شایع مربوط به سلامت است که در بین هر دو جنس مرد و زن رواج دارد و اهمیت بالایی دارد. این عارضه‌ی ناخوشایند گاهی میان افراد زیر ۳۰ سال نیز ظاهر می‌شود و اسباب ناراحتی را فراهم می‌کند. همانطور که گفتیم سفیدی مو که زودرس و نابهنگام هم باشد در بین همه‌ی افراد پیدا می‌شود البته طبیعی است که این مشکل بیشتر خانم ها را اذیت کند. بیشتر پزشکان و متخصصان بهداشت و سلامت بر این باورند افزایش روند سفیدشدن سریع موها که حالا نگران کننده هم شده است در نتیجه آلودگی‌هایی است که از محیط زیست به طبیعت و سپس به بدن انسان نفوذ می‌کنند و در نتیجه‌ی مسائلی مانند غذاها، خوراکی‌های مصرفی و زندگی پراسترس روی می‌دهند. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که نخستین تار‌های سفید‌ شده‌ مو نشانه‌ای از بالا رفتن سن و سال آنهاست اما درمانگران طب سنتی این‌گونه فکر نمی‌کنند. از نظر آنها سفیدی موها تنها نشانه بالا رفتن تعداد روزهای زندگی نیست و این سفیدی می‌تواند نتیجه عوامل دیگری نیز باشد. از دیدگاه این درمانگران کمبود ویتامین  ۱۲B، اختلال در عملکرد تیروئید، سیگار کشیدن و کم‌خونی از  جمله عواملی است که می‌تواند سفید شدن موها را به همراه داشته باشد. اگر مطمئن‌ هستید که سفید شدن موهای‌تان قبل از۳۰ سالگی به دلیل وراثت و فاکتورهای ژنتیک نیست می‌توانید به نسخه درمانگران طب سنتی عمل کنید و با ساده‌ترین شیوه‌ها با سفیدی تارهای موی خود مبارزه کنید.

 


داشتم موهای بدون سفیدی

علت سفیدی زودرس موها

 

در درجه اول علت سفیدی موی زودرس در جوانان عامل وراثت، ژنتیک و در مراحل بعدی استرس و کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند زینک، سلیوم و ویتامین‌های گروه ب در بدن فرد است. سفید شدن مو در اصل به دلیل کم شدن ملانین رخ می‌دهد. ملانین رنگدانه‌ای است که باعث به وجود آمدن رنگ طبیعی موی شما می‌شود. تولید ملانین با افزایش سن کاهش می‌یابد و بدن در نهایت تولید ملانین را به طور کامل متوقف می‌کند.

به جای اینکه موهای سفیدتان را با رنگ‌های شیمیایی که هر روز تبلیغات‌شان را می‌بینید بپوشانید، پیشنهاد ما این است که چند راهکار خانگی را امتحان کنید و علاوه بر اینها یک رژیم غذایی سالم و مقوی را هم دنبال کنید. کمبود بعضی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین B، آهن، ویتامینB۱۲, مس و ید می‌تواند در ایجاد این مشکل مؤثر باشد, کمبود اختلال در عملکرد تیروئید، سیگار کشیدن و کم‌خونی از دیگر عواملی است که می‌تواند سفید شدن موها را به همراه داشته باشد. اگر مطمئن‌ هستید که سفید شدن موهای‌تان قبل از۳۰ سالگی به دلیل وراثت و فاکتورهای ژنتیک نیست می‌توانید به نسخه درمانگران طب سنتی عمل کنید و با ساده‌ترین شیوه‌ها با سفیدی تارهای موی خود مبارزه کنید.

یکی از دلایل سفید شدن موها می‌تواند استرس و اضطراب باشد. فشارهای طولانی‌مدت عصبی، نگرانی، اضطراب و سایر حالات روانی مشابه می‌تواند موجب سفید شدن ناگهانی موها شود. با تمرینات تمدد اعصاب و تکنیک‌هایی مثل یوگا، تنفس عمیق، مدیتیشن و امثال آن، استرس خود را کاهش دهید. یک ملحفه خوب نه تنها باعث می‌شود بهتر بخوابید، بلکه سفید شدن موهایتان را هم کندتر می‌کند خواب کافی هم راه خوبی برای کاهش استرس است و هم بدن، پوست و موهایتان را سالم نگه می‌دارد.

کمبود مس به طور قابل‌ توجهی در سفید شدن زودرس موها اثر دارد : یکی از بهترین راه‌‌ها برای جلوگیری از این مسئله خوردن موادغذایی سرشار از مس مثل شلغم، اسفناج، جگر گاو، دانه آفتابگردان، بادام‌هندی، عدس، بادام، زرده تخم‌مرغ و قارچ، می‌باشد.

 

 

راه های رفع سفیدی موها

 

  • سیب زمینی

ارزان ترین راه سیاه شدن موهای سفید , بهترین روش برای از بین بردن موهای سفید و جلوگیری از سفید شدن موها استفاده از روشهای طبیعی و خانگی و در عین حال ارزان قیمت است. یکی از قطعیترین و ارزانترین و در عین حال موثرترین روش برای از بین بردن موهای سفید استفاده از سیب زمینی است.

برای این کار کافی است سیب زمینی را پوست بکنید و پوست آنها را در ۲ لیوان آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید و زیر گاز را خاموش کنید و به مدت ۵ دقیقه آن را کنار بگذارید تا خنک شود.  آن را در کاسه ای بریزید و برای خوشبو کردن آن چند قطره روغن یا اسانس رزماری یا اسطوخودوس در آن بریزید. سپس مانند همیشه موهایتان را شستوشو دهید و آن ترکیب را بر سرتان بریزید و سر و موهایتان را با آن ماساژ دهید؛ خواهید دید که موهای سفیدتان ناپدید میشود.

 

  • انگور فرنگی

انگورفرنگی هندی یا آمله برای بسیاری از مشکلات مو از جمله سفید شدن زودرس موها، ضعیف شدن و ریزش مو مفید است. این ماده که غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هاست خاصیت ضدپیری دارد. علاوه بر مصرف خوراکی، می‌توانید روغن آمله یا پالپ آن را به مو‌هایتان بمالید.

یک قاشق غذاخوری پالپ انگورفرنگی هندی را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید. قبل از خواب پوست سرتان را با این مخلوط ماساژ دهید و صبح آن را بشویید.همچنین می‌‌توانید از میزان هم‌اندازه‌ای از آب آمله و روغن بادام استفاده کنید. می‌توانید کمی آب آهک هم به این مخلوط اضافه کنید تا علاوه بر کم کردن موهای سفید، شرایط رشد سالم موها را فراهم کند.

 

  • برگ کاری

برگ‌ کاری به افزایش رنگدانه در موهای شما کمک می‌کند و وقتی با روغن نارگیل مخلوط شود، ماسک موی فوق‌ العاده‌ای می‌شود.

مقداری برگ تازه‌ی کاری را در یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بجوشانید تا سیاه شود، سپس روغن آن را بفشارید.آن را روی موهایتان ماساژ دهید، بگذارید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بماند و بعد آن را بشویید.این کار را حداقل یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

 

  • حنا

حنا یک رنگ طبیعی فوق‌العاده برای مو است. این ماده علاوه بر تیره‌ تر کردن موهای شما، آنها را قوی می‌کند و حالت می‌دهد.مقداری برگ حنا را لِه کنید تا به صورت یک خمیر در آید. سه قاشق چای ‌خوری پودر انگورفرنگی هندی، یک قاشق چای‌خوری پودر قهوه و کمی ماست ساده به آن اضافه کنید. مواد را یک‌دست روی موهایتان پخش کنید. آن را بشویید و به صورت معمول موهایتان را شامپو بزنید. هر دو تا چهار هفته یک بار این کار را تکرار کنید.روش دیگر این است که برگ‌های حنا را در روغن نارگیل یا روغن خردل بجوشانید تا سیاه شوند و سپس آن را به موهایتان بمالید.

 

  • روغن نارگیل و آبلیمو

روغن نارگیل تأثیر شگفت‌انگیزی بر موهای شما دارد. این روغن موهایتان را مرطوب می‌کند، رشد موهای جدید را تحریک می‌کند، با بیماری‌ها مبارزه می‌کند و بر درخشندگی موهایتان می‌افزاید. روغن نارگیل در دراز مدت حتی می‌تواند سفیدی مو را درمان کند چون سرشار از آنتی‌اکسیدان است.سه قاشق چای‌خوری آبلیمو را با مقدار کافی روغن نارگیل (با توجه به بلندی موهایتان) مخلوط کنید.محلول را به موهایتان بمالید و روی پوست سرتان ماساژ دهید. بگذارید حداقل یک ساعت بماند و بعد با شامپو بشویید.این کار را هر هفته تکرار کنید.

 

 
علت سفیدی مو

ادامه مطلب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.