روش هایی طبیعی برای تقویت مژه

۱۸۸ بازديد

به وسیله روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن کرچک، می توان مژه هایی پرحجم و محکم تری داشت. روغن کرچک حاوی ترکیباتی است که باعث رشد سریع مژه ها می شود و آنها را سالم نگه می دارد. روغن زیتون هم سرشار از مواد مغذی است و باعث تغذیه و تقویت مژه ها می شود.

 

تقویت مژه

 

ماساژ مژه با روغن

اگر زیاد آرایش می کنید و به مژه هایتان ریمل می زنید، لازم است که ابتدا یک ریمل نامرئی محافظت کننده و تقویت کننده بزنید. برای این کار روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و روغن کرچک را دریابید. حتی اگر اهل آرایش زیاد هم نیستید می توانید به وسیله ی این روغن ها مژه های پرحجم و محکم تری داشته باشید. می توانید هر روز با یک برس ریمل شسته شده، روغن را به مژه ها بزنید.

روغن کرچک حاوی ترکیباتی است که باعث رشد سریع مژه ها شده و آن ها را سالم نگه می دارد. روغن زیتون نیز سرشار از مواد مغذی است و باعث تغذیه ی مژه ها شده و آن ها تقویت و محکم می کند. بهتر است شب ها بعد از پاک کردن آرایشتان، ترکیبی از روغن زیتون و روغن کرچک را به مژه ها بزنید و صبح بشویید. حواستان باشد که در این کار زیاده روی نکنید، چون امکان دارد باعث ورم ملتحمه چشم شود.

 

پاک کردن آرایش مژه ها روزانه

در ابتدا فراموش نکنید که چشم ها را نمالید. وارد کردن فشار به چشم ها و مژه ها باعث شکستن فیبر آنها می شود. از محصولات پاک کننده آرایشی که با فرمول هایی سرشار از روغن ها و ترکیبات ریمل های ضدآب، خط چشم و سایه را با سرعت بیشتری از بین می برند.

 

ساختن ریمل طبیعی

مواد طبیعی : برای تهیه ریمل طبیعی به دو قاشق چایخوری روغن نارگیل، چهار قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا، نصف قاشق چایخوری موم عسل رنده شده و یک تا دو کپسول زغال فعال (برای ریمل سیاه) یا پودر کاکائو (برای ریمل قهوه ای) و یک ظرف خالی و تمیز ریمل نیاز دارید.

زغال فعال همان ذغال کباب نیست. از این نوع زغال در مصارف پزشکی استفاده می شود که برای تقویت پوست و مو مفید است. می توانید میزان موم را متناسب با درجه ی هوا کم و زیاد کنید. یادتان باشد که روغن نارگیل در درمای بالای ۲۴ درجه مایع است. اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید می توانید میزان موم را به سه چهارم یا یک قاشق چایخوری افزایش دهید. اگر نتوانستید زغال فعال تهیه کنید، می توانید به جای آن از پودر کاکائو استفاده نمایید.

برای تهیه ریمل طبیعی کافیست که روغن نارگیل، ژل آلوئه ورا و موم رنده شده را در ظرف مناسب کوچکی روی حرارت ملایم قرار دهید. مواد را هم بزنید تا موم کاملا آب شود. سپس یک تا دو کپسول زغال فعال را باز کرده و محتویات آن را داخل مواد قبلی بریزید. مواد را به هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. سپس شعله حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مواد خنک شود. مواد را داخل یک کیسه فریز بریزید تا در گوشه آن جمع شود. یک سوراخ کوچک ایجاد کنید و مواد را داخل ظرف ریمل بریزید.

 

 

ادامه مطلب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.