انواع مشکلات پوستی

۱۸۷ بازديد

انواع مشکلات پوستی

التهاب پوست، تغییر در بافت یا رنگ پوست و لکه ها ممکن است ناشی از عفونت، یک بیماری پوستی مزمن، و یا تماس با یک عامل حساسیت زا یا محرک باشند. این مشکلات در وهله اول جزئی به نظر می رسد ولی ممکن به مرور زمان به مشکل جدی تبدیل شود. بنابراین در صورت مشاهده هر گونه مشکل، جهت بررسی آن به پزشک مراجعه کنید.

 

روزاسه

تمایل به قرمز شدن و به دنبال آن قرمزی در بینی، چانه، گونه و پیشانی می تواند روزاسه باشد. روزاسه می تواند در طول زمان با رگ های خونی که می توانید ببینید، قرمزتر شود. شما ممکن است پوست ضخیم، برآمدگی و یا جوش های چرکی داشته باشید. این مشکل پوستی حتی می تواند چشم شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. برای درمان این مشکل، داروهایی به شکل خوراکی یا استعمال موضعی وجود دارند. پزشکان می توانند رگ های خونی پاره شده و پوست قرمز یا ضخیم را با لیزر درمان کنند.

زخم های سرد (تب خال)

ویروس سیمپلکس هرپس موجب بروز تاول های کوچک، دردناک و پرشده از مایع، در دهان یا بینی شما می شود. حدود ده روز طول می کشد تا زخم های سرد برطرف شوند. این زخم ها به راحتی از فردی به فرد دیگر منتقل می شوند. محرک های این نوع مشکل پوستی عبارتند از تب، قرار گرفتن بیش از حد در برابر نور خورشید، استرس و تغییرات هورمونی مانند دوران قاعدگی. شما می توانید زخم های سرد را با قرص ضد ویروس یا کرم درمان کنید. در صورتی که زخم ها چرکی شدند و قرمزی گسترش یافت، دچار تب شدید، و یا چشمان شما تحریک شدند، به پزشک مراجعه کنید. این مشکل را می توان با قرص های تجویزی یا کرم درمان کرد.

تب خال

کهیر

کهیر مانند تاول است و می تواند خارش و سوزش ایجاد کند. آن ها در اندازه های متفاوت نمایان می شوند و گاهی اوقات هم به پیوسته اند. کهیر می تواند در هر قسمتی از پوست شما ظاهر شود و ماندن آن ممکن است از چند دقیقه تا چند روز طول بکشد. علل این مشکل شامل درجه حرارت شدید، عفونت هایی مانند عفونت استرپتوکوکی گلو، و آلرژی به داروها، مواد غذایی و مواد افزودنی می باشند. آنتی هیستامین ها و کرم های پوست کمک کننده هستند.

کهیر

حساسیت پوستی ناشی از گیاهان

تماس با پوشش چرب پیچک سمی، بلوط، و یا سماق در بسیاری از افراد موجب خارش می شود. این مشکل با قرمزی و تورم در محل آغاز می شود و سپس دچار خارش می شود. تاول ها معمولا ظرف دوازده تا هفتاد و دو ساعت پس از لمس این گیاهان خود را نشان می دهند. نوع معمول این حساسیت پوستی مانند یک خط قرمز، در نتیجه کشیدن گیاه روی پوست است. شیوع این حساسیت معمولا تا دو هفته طول می کشد. درمان می تواند شامل دارو به صورت موضعی و یا خوراکی باشد.

برآمدگی های ایجاد شده پس از اصلاح

در برخی افراد بعد از اصلاح، برآمدگی های روی پوست ایجاد می شود، زمانی که لبه تیز تیغ موها را می تراشد، فر مو برمی گردد و در داخل پوست رشد می کند. این مسئله می تواند باعث تحریک، جوش و حتی زخم شود. برای به حداقل رساندن این مشکل، قبل از اصلاح دوش آب گرم بگیرید، تیغه تیغ را در جهت رشد موهای خود بکشید، و هنگام اصلاح کردن پوست خود را نکشید. همیشه از کرم یا فوم اصلاح استفاده کنید. با آب سرد بشویید و پس از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

 

ادامه مطلب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.