از بین بردن موهای زائد بدن به صورت دائمی

۲۰۴ بازديد

از بین بردن موهای زائد بدن به صورت دائمی

حذف دائم موهای زائد بدن یکی از خواسته‌ها و آرزوهای همیشگی خانم‌ها و بعضی از مردانی است که رشد موهای بدنشان در نواحی مختلف نظیر زیربغل، نواحی تناسلی و دست‌ها و پاها زیاد است. گرچه داشتن موهای ریز صورت و دیگر اعضای بدن طبیعی است، ولی وجود موهای ضخیم برای بسیاری از خانم ها، می تواند واقعا آزاردهنده باشد. برای همین همه خانم ها به دنبال روش هایی برای از بین بردن موهای زائد بدن خود هستند ,هر چند که مو مثل عایق برای بدن عمل می کند اما ظاهر ایده آل افراد را تحت تأثیر قرار می دهد. موهای زائد در جاهایی که قابل دیدن است مانند دست ها، پاها و… یکی از مشکلات اصلی بانوان در زیبایی است. رشد موهای زائد بر اثر عدم تعادل هورمون بدن، بی نظمی چرخه قاعدگی، استفاده از داروهای خاص و یا حاملگی ایجاد می شود.

زیاد بودن موهای زائد باعث می‌شود فرد مجبور باشد به طور مرتب با روش‌های موقتی اقدام به رفع موهای زائد بدنش کند. وجود محصولات تجاری متنوع در این زمینه، گویای اهمیت مساله در بین افراد جامعه است. گرچه محصولات تجاری زیادی در زمینه‌ی حذف دائم موهای زائد بدن وجود دارد ولی ظاهرا تنها روش مؤثر و اثبات شده برای این‌کار روش ‌هایی مانند لیزر و الکترولیز می ‌باشند.

از بین بردن موهای زائد اقایون

به طور کلی برای از بین بردن موهای بدن، دو انتخاب خواهید داشت:

  • روشهای موقت
  • روشهای دائم

روشهای موقت حذف موهای زائد بدن شامل استفاده از تیغ، کرم‌های موبر، موم، اپلاسیون و … است و روشهای دائمی از بین بردن موهای اضافی شامل لیزر و الکترولیز می‌باشد.


از بین بردن موهای زائد پا

علل رشد سریع موهای زائد ؟

  • بارداری
  • اصلاح زیاد مو
  • مشکلات تیروئید
  • عدم تعادل هورمونی
  • ممکن است ارثی باشد
  • اضافه وزن و موی زائد
  • فولیکول‌ های موی حساس
  • شاید مشکل از داروها باشد
  • وارد شدن به دوران ناباروری (یائسگی)
  • غده فوق کلیوی شما بیش از حد فعال است

درمان به روش های نوین و ساده

به راحتی برای همیشه از شر موهای زائد خود خلاص شوید , یکی از متداولترین و بهترین روش های درمان، لیزر موهای زاید صورت و بدن می باشد، ابتدا به شرح این روش و طریقه و چگونگی انجام آن به علت ایجاد موهای زاید صورت می پردازیم ..

رفع موهای زائد با لیزر روش غیرتهاجمی و مفید رفع یا کاهش موهای زائد صورت یا بدن است که پس از استفاده، پوست را در مقایسه با روشهای دیگر  صاف‌تر و لطیف‌تر می‌کند. با این تکنیک ملایم می‌توان موی قسمت‌های بزرگ‌تری از بدن را به شیوه‌ای مؤثر و در عین حال با حداقل ناراحتی و بی نیاز از استراحت و خارج نشدن از منزل از بین برد. امروزه از بین بردن موهای زائد صورت و بدن با لیزر یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی به شمار می‌رود.موهای تیره‌تر نور لیزر بیشتری را جذب می‌کنند و پوست روشن‌تر انتقال بهتر نور لیزر به فولیکول مو را ممکن می‌سازد. سن، نژاد، داروی مصرفی، میزان هورمون‌ها و ناحیه مورد نظر بدن بر طول، زبری و رنگ مو تأثیر می‌گذارند و این عوامل نیز به نوبه خود نتایج لیزر موهای زائد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند.

لیزر بدن برای رفع موهای زائد

انواع

از وسیله‌های گوناگونی برای رفع موی زائد با لیزر استفاده می‌شود، در روش‌ قطعی از بین بردن موهای زائد پرتو لیزر با انرژی پایین برای ناتوان سازی و تخریب فولیکول‌های رشد فعال مو به کار برده می‌شود. متغیرهای زیر بر نتیجه درمان با لیزر یا دیگر روش های از بین بردن موهای زاید تأثیر می‌گذارند:

  • رنگ پوست
  • ضخامت و رنگ مو
  • ناحیه تحت درمان (بطور مثال رفع موهای زائد بدن، صورت، ناحیه تناسلی، زیر بغل، کشاله ران و …)
  • نوع دستگاه لیزر (پزشک با در نظر گرفتن عوامل فوق بهترین دستگاه لیزر را برای شما تجویز می کند)
  • طول موج و فلوئنس (انرژی بر واحد سطح) به کار برده شده
  • عرض پالس
  • دمای پوست
  • زمان‌بندی جلسه درمان

پزشک بسته به نوع پوست، رنگ و ضخامت مو، بزرگی و محل ناحیه تحت درمان لیزر موهای زائد، و زمان‌بندی جلسه‌های درمان یکی از وسایل زیر یا ترکیبی از آنها را به کار می‌گیرد:

  • لیزر روبی (یاقوت)
  • لیزر الکساندرایت
  • لیزر دایود
  • لیزر Nd:YAG
  • سیستم نور پالسی شدید

 

روش انجام لیزر

در رفع موهای زائد با لیزر برای جلوگیری از آسیب قرنیه یا شبکیه، چشم‌بند محافظ روی چشم قرار داده می‌شود. موی بخش مورد نظر در صورت لزوم به گونه‌ای اصلاح می‌شود که بلندی آن از چند میلی‌متر روی پوست بیشتر نباشد. ژل سرد یا ابزار سرد کننده مخصوصی برای محافظت از لایه‌های خارجی پوست به کار گرفته می‌شود که علاوه بر اثر حفاظتی، به دلیل تسهیل نفوذ نور لیزر درون پوست بر کارآمدی روش از بین بردن موهای زائد با لیزر نیز می‌افزاید.

در متداول‌ترین و جدیدترین روش لیزر مو زائد از پرتو لیزر با انرژی پایین استفاده می‌کنند که مطابق با رنگ پوست، ضخامت و محل رویش مو تنظیم می‌شود. در وهله نخست واکنش بیمار با هدایت نور پالسی آزمایشی به ناحیه مورد نظر بررسی می‌شود. پرتو لیزر با انرژی پایین از پوست می‌گذرد و توسط رنگدانه‌های تعدادی از فولیکول‌های رشد فعال مو جذب می‌شود. ناحیه تست شده معاینه می‌شود تا اطمینان حاصل گردد که تنظیمات به درستی انجام شده‌اند و واکنش شدیدی به این روش درمان موهای زائد وجود ندارد. در صورت موفقیت‌آمیز بودن تست، پرتو لیزر با انرژی پایین به صورت منظم نقطه به نقطه روی سراسر ناحیه مورد نظر تابانده می‌شود و به سرعت و بطور دائمی فولیکول‌های رشد فعال مو را ناتوان می‌سازد. لیزر موهای زائد فولیکول‌های مو را در مرحله سکون تحت تأثیر قرار نمی‌دهد.پس از اتمام عمل از بین بردن موهای زائد با لیزر، کمپرس یخ، آب سرد یا لوسیون یا پماد ضدالتهاب برای تسکین ناحیه درمان شده و کاهش ناراحتی در اختیار مراجع قرار داده می‌شود. نتایج بهینه پس از چند جلسه به دست می‌آید، معمولاً در ابتدا ۳ تا ۸ جلسه لازم است.اکثر متخصصان با در نظر گرفتن عوامل ذیل توصیه می‌کنند که بین هر دو جلسه درمان رفع موهای زائد چهار تا هشت هفته فاصله باشد:

  • سن، جنسیت، نوع مو و الگوی رشد مو
  • ناحیه تحت درمان
  • لیزر یا وسیله مبتنی بر نور انتخاب شده

الکترولیز:

الکترولیز  از سوی سازمان غذا و دارو به عنوان روش رفع دائمی از بین بردن موهای زائد شناخته شده است. الکترولیز جریان‌های الکتریکی را هر بار مستقیماً به درون یک فولیکول مو می‌فرستد تا پیاز مو را تخریب کند. موی بدون پیاز دیگر نمی‌تواند رشد کند. احتمال موفقیت‌آمیز نبودن الکترولیز حتی در بهترین شرایط نسبتاً بالا است. این عمل باید توسط تکنسینی ماهر و کارآزموده انجام شود، چون فرو کردن سوزن‌ درون فولیکول مشکل و درصد اشتباه بالا است، به علاوه امکان دارد به دلیل پایین بودن جریان الکتریکی، پیاز مو تخریب نشود و رشد مو متوقف نگردد.


از بین بردن موهای زائد پشت

روش های خانگی از بین بردن موهای زائد

  • زردچوبه

زردچوبه معمولا به عنوان ادویه ای پرخاصیت و درمانگر برای بسیاری از بیماری های شناخته می شود، اما جالب است بدانید هندی ها با استفاده از زردچوبه، موهای زائد خد را از بین می برند. این روش گیاهی به شفافیت پوست نیز کمک می کند.برای تهیه خمیر زردچوبه، زردچوبه و شیر را به نسبت دو به یک با هم مخلوط کنید، روی حرارت قرار دهید و آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند، سپس اجازه دهید سرد شود. در مرحله آخر، مقدار کمی نمک یا شکر و یک قاشق غذاخوری آرد به خمیر اضافه کنید.برای استفاده از این خمیر، ابتدا مقداری ذرت به مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید، بزنید و سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهتت رویش مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید. بعد از ۱۵ دقیقه خمیر جذب پوست می شود، سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه برسید.مقدار قند موجود در این مخلوط می تواند به پاکسازی پوست کمک کند. شیر نیز باعث نرمی و صافی پوست می شود.

 

  • استفاده از سنگ پا

 

خلل و فرجی که بر روی سنگ پا وجود دارد می‌تواند برای از بین بردن و تخریب فولیکول‌های مو مورد استفاده قرار گیرد.بعد از اینکه سطح مورد نظر را با صابون یا سایر نرم کننده‌ها پوشاندید، به آرامی و بدون فشار خیلی زیاد سنگ پا را بر روی پوست ناحیه بکشید. توجه کنید که عدم استفاده از نرم کننده (مثل صابون) و یا فشار خیلی زیاد بر ناحیه می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن بدن و همچنین ایجاد جوش و لکه های قرمز در سطح پوست شود. استفاده منظم از سنگ پا در زمان استحمام می‌تواند به مرور زمان حجم موهای زائد را کم و حتی به کلی از بین ببرد.توجه داشته باشید که استفاده از سنگ پا برای نواحی بدن که پوست نازک و حساس دارند (نظیر زیربغل، صورت و نواحی تناسلی) مناسب نمی‌باشد.

  • گرد نخود و پودر زردچوبه

 

استفاده از این روش در هندوستان بسیار گسترده است. البته مردم محلی در برخی از نواحی ایران نیز از این شیوه‌ی سنتی برای از بین بردن موهای زائد در کودکان استفاده می‌کنند. اعتقاد بر این است که اگر مخلوطی از گرد نخود به همراه زردچوبه و شیر آغوز را بر روی پوست کودک یا نوزاد قرار دهند، در آن نواحی مو رشد نخواهد کرد.البته این روش تنها از طریق تجربه بدست آمده است و انجام تحقیقات علمی در این زمینه لازم به نظر می‌رسدفرمول استفاده از این شیوه اینگونه است که مخلوطی از زردچوبه، کشک (یا شیر) و پودر نخود را برای مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست قرار می‌دهند تا کاملا خشک شود و پس از خشک شدن، در جهت مخالف رویش موهای بدن مخلوط را بر می‌دارند. بعد از آن برای نرم شدن پوست میتوانید از کرم‌ها و محصولات نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنید. بکار گیری این روش یک تا دوبار در هفته کافی می‌باشد.

 

  • ماسک موبر تخم مرغ

سفیده تخم مرغ مانند شکر، لیمو و ماسک عسل یک ماده چسبنده است. این ماسک وقتی روی پوست خشک می شود به آسانی موهای زائد را از ریشه بیرون می کشد و گرچه که ممکن است کمی درد داشته باشد اما خیلی مؤثر خواهد بود.تخم مرغ را بشکنید و سفیده آن را از زرده جدا کنید و در ظرف بریزید.آرد ذرت و شکر را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید و یک خمیر صاف بسازید.حالا این ماسک را روی صورت بمالید و بگذارید کامل خشک شودحالا محکم ماسک تخم مرغ را از روی پوست بکنید با این کار موهای صورت را از بین ببرید.دو تا سه بار در هفته این روش را تکرار کنید تا کامل از موهای زائد خلاص شوید.

 رفع موهای پشت لب برای همیشه

 

ادامه مطلب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.