عوارض کاشت ناخن

۱۶۳ بازديد

عوارض کاشت ناخن

کاشت ناخن که به تازگی بسیار رایج شده است، هزینه زیادی را به فرد تحمیل می کند. چون علاوه بر هزینه کاشت در جلسه اول، هر دو هفته یکبار بایستی هزینه ترمیم هم پرداخت شود. همچنین علیرغم ظاهر زیبایش، عوارض زیادی را به دنبال دارد. برخی از افراد که به علل مختلف دچار نازکی و شکنندگی ناخن هستند، تصور می کنند با استفاده از لاک ناخن و یا کاشت ناخن، از ناخن خود بیشتر محافظت می کنند و می توانند مشکل را حل کنند، در صورتی که این تصور کاملا غلط است و استفاده از مواد مذکور ، بافت ناخن را شکننده تر و بیمارتر می کند. یک روش کاشت ناخن، چسباندن ناخن های مصنوعی آماده در بازار است که معمولا از جنس پلاستیک هستند و حتی خود فرد هم می تواند آن ها را روی ناخنش بچسباند و معمولا دوام زیادی ندارند.

روش دیگر، که شایع ترین روش کاشت ناخن است، ساختن ناخن مصنوعی با استفاده از پودری از جنس متاکریلات است. متاکریلات ماده ای به شدت حساسیت زا است. در بسیاری از افرادی که کاشت ناخن انجام می دهند ، به دلیل واکنش افزایش حساسیت به متاکریلات ، دچار حساسیت یا همان درماتیت می شوند. این حساسیت اغلب در ناحیه صورت و اطراف چشم بروز می کند، که علت آن نازک تر بودن پوست اطراف چشم و نیز تماس مکرر دست با صورت در طول شبانه روز می باشد. البته گاهی هم درماتیت در پوست اطراف ناخن و حتی سایر نواحی دست ایجاد می شود،که با علایمی مثل قرمزی ، پوسته ریزی و خارش بروز پیدا می کند. اگر ضایعات درماتیت ، عفونی شوند، درد و تورم به علایم ذکر شده اضافه می شود.

گاهی با از بین رفتن پوست محافظ اطراف ناخن و نفوذ عوامل قارچی و باکتریال ، بستر ناخن که زیر صفحه ناخن قرار دارد ، دچار عفونت می شود. علاوه بر عوارض کاشت ناخن، برداشت ناخن ها هم ممکن است عوارضی را ایجاد کنند. برداشت ناخن با اعمال زور و فشار، منجر به جدا شدن صفحه ناخن از بستر ناخن می شود. این کار بایستی توسط افراد با تجربه در این زمینه انجام شود. روش برداشت بستگی به نوع ناخن دارد و استفاده از آب گرم کمکی به برداشت ناخن های کاشته شده نمی کند. از عوارض دیگر کاشت ناخن می توان به تغییر رنگ ناخن، تغییر شکل صفحه ناخن، نازکی و شکنندگی ناخن، شل شدن ناخن و حتی گاهی از بین رفتن کامل صفحه ناخن اشاره کرد. لذا توصیه می شود، در صورتی که دچار شکنندگی و یا بد حالتی ناخن هستید، حتما به متخصص پوست مراجعه فرمایید و با کاشت ناخن، مشکل را تشدید نکنید.

 

عفونت‌ های قارچی در ناخن‌ ها

این روزها تقریباً همه خانم‌ ها برای زیبایی دست‌ ها و ناخن‌ های خود اهمیت زیادی قائل می باشند. اغلب خانم‌ ها از ناخن‌ های کاشته شده و یا مواد مشابه برای زیبایی بخشیدن به ناخن‌ هایشان بهره می برند. اما این مسئله هم مانند همه تکنیک‌ های زیبایی دیگر عوارض خاص خود را دارد. مثلا یکی از عوارض کاشت ناخن، افزایش احتمال بروز عفونت‌ های قارچی در ناخن‌ ها می باشد.

علائم  عفونت‌ های قارچی در ناخن‌ ها

عفونت‌ های قارچی در اثر کاشت ناخن می‌ توانند بخشی از ناخن یا کل آن را درگیر خود کنند. البته این مسئله به دلیل وجود تیپ‌ ها یا همان ناخن‌ های مصنوعی قابل مشاهده نخواهد بود. اما برخی از نشانه مانند خارش پوست اطراف ناخن‌ ها، احساس فشار، پوسته پوسته شدن اطراف ناخن‌ ها، درد، وجود رگه‌ های زرد یا سفید در کناره‌ های ناخن حاکی از پیدایش قارچ‌ ها در سطح یا زیر بافت ناخن می باشد.

ظاهر ناخن در این حالت زرد رنگ و شکننده می شود و در برخی موارد حفره‌ هایی نیز در سطح ناخن ظاهر می‌گردند. از جمله علائم دیگر قارچ ناخن کاشت شده شامل از دست دادن ناخن‌ ها و یا شکستن آن ها می باشد. در برخی موارد دیگر امکان دارد ناخن‌ ها بوی خاصی بدهند، لکه‌ های زرد رنگ روی آن ها ظاهر شده و یا بسیار ضخیم گردند. این ها علائم مشترک انواع قارچ‌ های ناخن می باشند.

اگر شما از وجود این عفونت‌ ها در ناخن‌ های خود اطمینان ندارید ، حتماً به یک پزشک مراجعه نمایید. متخصصین از طریق نمونه‌ گیری و ارسال نمونه‌ ها به آزمایشگاه می‌ توانند با استفاده از میکروسکوپ‌ ها نوع قارچی که باعث ایجاد عفونت در ناخن‌های شما شده است را تشخیص دهند و درمان مناسب را برای شما آغار کنند. اگر فکر می‌کنید به قارچ ناخن مبتلا شده‌اید و برخی از نشانه‌ های آن را دارید، حتماً این مسئله را جدی گرفته و برای درمان اقدام کنید.

برخی از عوارض بسیار جدی و ماندگار قارچ ناخن شامل از دست دادن دائمی‌ ناخن‌ های آسیب دیده، تغییر رنگ ناخن‌ ها، گسترش عفونت‌ ها از ناخن به سایر نقاط بدن و احتمالا جریان خون و ایجاد عفونت ‌های باکتریایی به نام سلولیت می باشند که در اثر جدی نگرفتن و سهل انگاری در درمان به وجود می‌آید.

درمان عفونت‌ های قارچی در ناخن‌ ها معمولاً با تجویز آنتی بیوتیک های ضد قارچی یا به صورت خوراکی یا موضعی می باشد. نحوه درمان به نوع قارچ ناخن بستگی دارد و باید به صورت اختصاصی و تحت نظر پزشک متخصص انجام گردد.

 

چه افرادی بیشتر مستعد ابتلا به عفونت‌ های قارچی در ناخن ها هستند؟

اگرچه بسیاری از دلایل عفونت‌ های قارچی ناخن قابل پیشگیری می باشند، اما برخی از عوامل هم احتمال ابتلا به عفونت‌ های قارچی را افزایش می‌ دهند. به عنوان مثال احتمال ابتلا به عفونت‌ های قارچی در افراد زیر بیشتر خواهد بود:

بیماران دیابتی

افرادی با سن بالای ۶۵ سال

استفاده از ناخن ‌های مصنوعی

پوشیدن کفش‌ هایی تنگ و نامناسب

شنا در استخر های عمومی

آسیب پوست اطراف ناخن

نگه داشتن دست یا پا برای مدت زمان طولانی در محیط‌ های بسته و مرطوبی نظیر کفش و یا دستکش

ضعف سیستم ایمنی بدن

وجود آسیب‌ های ناخن (شکستگی، سوختگی و مواردی از این قبیل)

عفونت‌ های قارچی در ناخن‌ ها

به طور کلی احتمال ابتلا به عفونت‌ های قارچی در ناخن‌ ها در زنان بیش از مردان می باشد و این عفونت‌ ها در بزرگسالان بیشتر از کودکان مشاهده می گردند. اگر شما در خانواده خود افراد مبتلا به عفونت‌ های قارچی در ناخن‌ ها دارید، پس این احتمال وجود دارد که شما نیز به این عارضه دچار گردید. بنابر این هنگام کاشت ناخن نیز بیشتر دقت نمایید.

 

ادامه مطلب

کاشت ناخن چیست؟

کاشت ناخن در واقع فرایند آرایش و زیباسازی ناخن با استفاده از تجهیزات مخصوص، مواد مختلفی را با دوام بالا بر ناخن طبیعی شما قرار میدهند و شما تا زمان رشد ناخن طبیعی خود از هر گونه عملی بر ناخن های خود آسوده خواهید بود. معمولا کاشت ناخن با سوهان کشی ناخن طبیعی با استفاده از سوهان برقی شروع میشود و پس از آن با توجه به نوع کاشت از مواد و روش های مختلف برای کاشت استفاده میشود.

انواع روش های کاشت ناخن

1- کاشت ناخن قالبی

این روش را میتوان یکی از بدترین روش های کاشت ناخن دانست، معمولا در این روش سوهان کشی قبل از کاشت انجام نمیشود، ناخن را به ضدقارچ آغشته میکنند سپس پودر را بر ناخن مصنوعی گذاشته و آن را به ناخن میچسبانندو ناخن مصنوعی جدا خواهد شد.

2- کاشت ناخن میکس

کاشت ناخن میکس ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای است. در این روش بعد از ضد قارچ، کاشت پودری را انجام می دهید. بعد از سوهان کشی فقط لایه ای از ژل را روی ناخن می گذارند و داخل دستگاه یووی خشک می کنند. کاشت ناخن میکس محکم، زیبا و نسبت به بقیه کاشت ها کمی گران تر است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.