روش های موثر و کم عوارض برای جوان سازی دور چشم

۱۸۳ بازديد

در افراد جوان نیز که تمایلی به انجام جراحی پلک یا همان بلفاروپلاستی ندارند و یا افرادی که قبلاً بلفاروپلاستی انجام داده اند و دچار عود خفیف و شلی پوست شده اند، انجام می شود.

در اینگونه روش ها عوارض، کمتر از روش های جراحی است ولی نتایج هم متوسط تا خفیف است و این روش ها بیشتر در بیماران با درماتوشالازیس خفیف تا متوسط و افتادگی ابرو وپلک خفیف و قوام مناسب پوستی و برجستگی چربی زیر چشم خفیف مناسب است.

 

جوان سازی دور چشم

انواع روش ها 

 

 جوانسازی با RF

در این روش با استفاده از حرارت فیبروبلاستها تحریک شده و کلاژن و الاستین می سازند که با رسوب در پوست منجر به کاهش چروک می شوند.

فواصل درمانی: هر ۲تا ۴ هفته یکبار

 تعداد جلسات: ۶ تا ۱۰ جلسه

یک ساعت قبل از انجام RF، بی حسی موضعی انجام می شود و سپس کار انجام می شود و حدود ۱۰ دقیقه دور هر چشم زمان می برد که باعث احساس گرما و حرارت می شود. بعد از عمل، پماد ساده چشمی هر ۲روز یکبار مصرف می شود. عوارض معمولا به صورت قرمزی و تورم دیده می شود که تورم در عرض ۲روز برطرف می شود و بهتر است در هنگام خواب ۲تا بالشت زیر سر گذاشته شود و نیز کمپرس یخ هر ۲۰ دقیقه یکبار به مدت ۲ دقیقه استفاده شود. در پایان اینکه کاهش چروک و سفتی پوست بعد از ۲ تا ۳ ماه مشاهده می شود.

جوانسازی با RF

پلاسماجت

در این روش با استفاده از امواج رادیو فرکانس حرارت به پوست می رسد که در سفت کردن پوست و رفع چروک و تیرگی دور چشم موثر است.

خوبی این روش نسبت به لیزر این است که وابسته به تیپ پوستی فرد نمی باشد و چون بعد از ایجاد حرارت پوسته روی ضایعه باقی بماند سرعت ترمیم بیشتر است. در این روش بی حسی موضعی استفاده می شود و سپس حرارت داده می شود و زخم های کوچک در پوست ایجاد می شود و بهبود  ۴ تا ۱۰ روز ایجاد می شود.

 

لیزر فراکسل

در این روش با استفاده از نور لیزر، حرارت به پوست داده می شود که منجر به تحریک فیبروبلاستها می شود و کلاژن و الاستین ساخته می شود و منجر به بهبود تیرگی و چروک دور چشم می شود.

یک ساعت قبل از انجام لیزر، بی حسی موضعی انجام می شود و سپس لیزر انجام می شود که منجر به قرمزی و تورم پوست تا ۲روز می شود و پوسته ریزی تا ۴روز اتفاق می افتد و بهبودی کامل یک هفته به طول می انجامد.

فواصل درمانی: هرماه یکبار

 تعداد جلسات: ۳ تا ۵ جلسه

تزریق بوتاکس دور چشم

تزریق بوتاکس دور چشم

این روش برای افرادی با چروک دور چشم خفیف تا متوسط استفاده می شود ولی در افراد با مشخصات ذیل تزریق بوتاکس دور چشم مناسب نمی باشد:

  • افرادی که خشکی چشم دارند.
  • افرادی که بیماری هایی مثل سنرم شوگرن، ارتریت روماتویید، میاستنی گراویس، فلج بلزو بیماری های چشمی ناشی از تیرویید دارند.
  • افرادی که سابقه بلفاروپلاستی دارند.
  • افرادی که نسبت به بوتاکس حساسیت دارند.
  • زنان باردار و شیرده
  • افرادی که برخی داروهایی نظیر جنتامایسین مصرف می کنند.

 

ادامه مطلب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.